כצפוי: השמאל נגד מינוי בן ארי; עתירה הוגשה לבג"ץ

איתי גדסי No Comments on כצפוי: השמאל נגד מינוי בן ארי; עתירה הוגשה לבג"ץ

'התנועה לאיכות השלטון' עתרה לבג"צ בדרישה להתערב בתחום סמכותו של שר המשפטים ולפסול את מינויה של עו"ד אורלי בן ארי לתפקיד מ"מ הפרקליטה: "חשש כבד שמדובר במינוי המונע משיקולים זרים"

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (רביעי) הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה דחופה לבית המשפט העליון נגד המינוי של עו"ד אורלי בן ארי לתפקיד פרקליט המדינה. בעתירה נכתב כי "נוכח החשש הכבד כי הטלת תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה חסר סבירות קיצוני ומונע כולו משיקולים זרים, מחוסר ניקיון כפיים ומחוסר תום לב ולנוכח אינדיקציות לכך שהשיקולים בבסיס ההחלטה עניינם החלשת שומרי הסף וגורמים במערכת אכיפת שלטון החוק הנוגעים וקשורים לתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

לדבריהם, מטרת הבקשה למתן צווי ביניים וצווים ארעיים היא לשמור את המצב הקיים ולמנוע את כניסתה של הגב' בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה כדי למנוע גרימת נזק בלתי הפיך במשרד בו היא מכהנת. האופן בו מונתה בן ארי אינה עומדת באף אחד מהתנאים וממבחני שיקול הדעת הנדרשים בעת קבלת החלטה מינהלית. העובדות מצביעות על כך שאין שיקולים עניינים בבסיס ההחלטה על המינוי והחשש הוא שאת מקומם תופסים שיקולים זרים ולא עניינים.

עוד נכתב בעתירה, כי מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי שר זמני אשר מונה בממשלת מעבר זמנית וחריגה בקיומה מבלי שמינויו קיבל את אישורה של הכנסת. התנהלות שר המשפטים אמיר אוחנה וההחלטה שקיבל פוגעים ביציבות תפקיד פרקליט המדינה, פוגעים באמון הציבור בדרך קבלת ההחלטות ואינם סבירים באופן קיצוני. לאור זאת, מבקשת התנועה מבית המשפט לתת צו ביניים באופן מידי.

כזכור, אתמול (שלישי) הכריז שר המשפטים אמיר אוחנה, לאחר בחינה מעמיקה של מכלול השיקולים וקיום ראיונות עם מועמדים שונים – כי החליט, מתוקף סמכותו החוקית, למנות את עו"ד אורלי בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה באופן זמני. אולם, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התנגד נחרצות למינוי ודרש מאוחנה לבטלו. במכתב חריף ששיגר מנדלבליט לאוחנה כתב מנדלבליט כי: "מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית באישורו". שר המשפטים דחה את טענותיו של היועמ"ש והודיע כי הוא נחוש בדעתו למנות את בן ארי – שהיא, לדבריו, פרקליטה ראויה ביותר ומתאימה לתפקיד.



0 תגובות